آموزش ویولن برای مبتدیان

آموزش ویولن برای مبتدیان

موسیقی  یک زبان مشترک بین مردم در سراسر دنیا است. ویولن یکی از شیرین‌ترین ساز‌ها در جهان است که مسلماً برای یادگیری آن باید زمان و دقت کافی صرف کرده و به تمرین بپردازید. اهمیت متد آموزشی استاندارد و آموزش ویولن توسط اساتید حرفه‌ای بدین دلیل است که در صورت عدم توجه به نکاتی همچون آرشه‌کشی و انگشت‌گذاری، نمی‌توان صدای زیبا و خوشایندی را از این ساز انتظار داشت. در این مقاله، قصد داریم علاوه بر بیان مزایای شرکت در دوره های آموزشی ویولن در مستر ویولنیست، نکاتی را در مورد شرکت در دوره‌های آنلاین ویولن مطرح کنیم.

هنرجوی ویولن

مزایای شرکت در دوره آموزش ویولن در مستر ویولنیست

علاقمندان به موسیقی برای شروع آموزش ویولن در وب سایت مستر ویولنیست می‌توانند در قالب دوره رایگان، با اجزا و قسمت‌های مختلف این ساز آشنا شوند. از دیگر مزایای یادگیری ویولن این است که علاقمندان می‌توانند تئوری مقدماتی موسیقی، گرفتن آرشه، نت خوانی، ریتم خوانی و… را بیاموزند. نحوه گرفتن آرشه علاوه بر آرشه‌کشی بر روی سیم‌های ویولن از دیگر مزیت‌های یادگیری ساز ویولن در منزل به شمار می‌رود.

در این آموزش، هنرجویان با اجرای قطعات هدفمند بروزترین متد مدارس موسیقی کشور انگستان (abrsm)، یعنی بهترین روش آموزش ویولن در دنیا آشنا می‌شوند. استفاده از یک متد مناسب می‌تواند به هنرجویان کمک کند تا هر چه سریعتر و کارآمدتر به آن چه در ذهن دارند، دست یابند. دیگر مزایای شرکت در دوره آموزشی ویولن در مستر ویولنیست عبارتند از:

  • استفاده از به‌روزترین متد آموزشی روز دنیا که در مدارس موسیقی کشور انگلستان نیز به کار گرفته می‌شود
  • اختصاص معلم پشتیبان برای همراهی هنرجو در طول فرآیند یادگیری و پاسخگویی به سوالات
  • در اختیار داشتن تیم آموزشی متخصص و باتجربه در حوزه آموزش ساز ویولن
  • یادگیری مقدمات آموزشی ساز ویولن در قالب یک دوره کاملا رایگان و بدون نیاز به داشتن ساز
  • مناسب برای آموزش افراد 7 سال تا 70 سال

مزایای آموزش ویولن کدامند؟

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که یادگیری یکی از ابزارآلات موسیقی همچون ویولن می‌تواند هم برای کودکان و بزرگسالان با فوایدی همراه باشد. آموزش ویولن می‌تواند در بهبود وضعیت بیمارانی که از آسیب‌های مغزی رنج می‌برند، سودمند باشد. یادگیری ‌سازی همچون ویولن می‌تواند در طولانی مدت تغییرات مثبت و چشمگیری را در مغز ایجاد کند. مزایای آموزش ساز ویولن عبارتند از:

تأثیرات اجتماعی

یادگیری ویولن در خانه به علاقمندان کمک می‌کند تا در مواجه با دیگران از مهارت خود در این باره سخن بگویند و این مسأله باعث تقویت اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد. زمانی که به عنوان یک نوازنده در جمعی حضور پیدا می‌کنید، مسلماً احساسی قدرتمند خواهید داشت. این حس در تمامی فعالیت‌ها همراه شماست و باعث می‌شود که از افراد دیگر یک گام جلوتر باشید.

 تأثیرات فیزیکی

از دیگر مزایای یادگیری ساز ویولن می‌توان به بهبود وضعیت عضلانی و قدرت بدنی فرد اشاره کرد. با فراگیری تکنیک و مهارت‌های جدید، شاهد افزایش قدرت در بازو و انگشتان خود خواهید بود. به علاوه، در هنگام نوازندگی یاد می‌گیرید که چگونه باید اکویل و استایل خود را حفظ کنید و نحوه نشستن صحیح بر روی صندلی را خواهید آموخت. این اصول برای شما به یک عادت تبدیل می‌شود و می‌توانید با حفظ یک اکویل صحیح بخشی از استایل همیشگی شما شود.

بالا رفتن ضریب هوشی

آموزش ویولن می‌تواند به افزایش ضریب هوشی در کودکان کمک کند. براساس مطالعه‌ای که بر روی کودکان شش ساله انجام شده، آن دسته از کودکانی که دوره آموزش موسیقی را گذرانده‌اند، ضریب هوشی بالاتری در مقایسه با دیگران داشته‌اند. تاثیر یادگیری ویولن در بزرگسالان، تقویت حافظه و دوری از آلزایمر در دوران کهنسالی است.

دوره آموزش آنلاین ویولن مناسب چه کسانی است؟

با توجه به مشغله افراد و کمبود وقت برای یادگیری، افراد زیادی طی سالیان گذشته روش آموزش ویولن در خانه را انتخاب کرده‌اند. بسیاری از علاقمندان به یادگیری ویولن نمی‌توانند به شکل فیزیکی در کلاس‌ها حضور پیدا کنند؛ بنابراین، بهترین راه یادگیری این ساز منحصر به فرد آموزش در خانه است.

این دوره برای هنرجویان مبتدی، هنرجویان باسابقه، مدرسین تازه کار و هنرجویانی که دوست دارند ویولن را در سطح مقدماتی یاد بگیرند، مناسب است. افرادی که می‌توانند یادگیری ویولن بدون استاد را انتخاب کنند، عبارتند از:

  • هنرجویانی که وقت و زمان کافی برای شرکت در دوره‌های حضوری را ندارند
  • افرادی که به دلیل سخت بودن ساز ویولن و هزینه بالای خرید این ساز برای شرکت در دوره‌های حضوری مردد هستند
  • علاقمندانی که در شهرستان ساکن هستند و به کلاس‌های استاندارد و اساتید باسابقه دسترسی ندارند.

هنرجوی ویولن در خانه

نکات مهم برای آموزش ویولن در خانه

آموزش تصویری ویولن از مبتدی تا پیشرفته به هنرجویان کمک می‌کند تا هر آن چه را که برای نواختن ویولن نیاز دارند را به صورت تئوری و عملی یاد بگیرند. نکات مهمی که توصیه می‌کنیم هنگام آموزش ویولن در خانه به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

زمان مشخصی را برای تمرین ویولن در خانه در نظر بگیرید

اگر دوره‌های آموزش در منزل را انتخاب کرده‌اید، از نکاتی که به یادگیری بیشتر شما کمک می‌کند این است که زمان خاصی را برای تمرین در نظر بگیرید. مثلاً زمان رفتن به رختخواب و یا زمان گشنگی برای تمرین مناسب نیستند. باید یک زمان مشخص را انتخاب کنید تا بتوانید بدون به وجود آمدن وقفه به تمرین ویولن بپردازید.

پیشنهاد مکنیم مقاله ترفندهای طلایی تمرین کردن ویولن را هم بخوانید.

تمرکز خود را روی حالت، لحن و تکنیک معطوف کنید

قبل از این که نواختن آهنگ با ویولن را شروع کنید، باید بتوانید بر نحوه نگهداشتن ویولن و آرشه مسط شوید. تسلط بر نگهداری صحیح و مناسب ویولن به شما کمک می‌کند تا کار خود را به درستی آغاز کنید. یکی از نکات بسیار مهم متد آموزشی مستر ویولنیست در شروع آموزش، تمرکز بر نواختن قطعات ملودیک بجای استفاده از تمرینات حوصله بر و زمانبر است.

فواصل را به درستی تمرین کنید

در یادگیری فواصل دقت داشته باشید و در صورت داشتن هر گونه سؤال حتماً با استاد خود مشورت کنید. فواصل به مجموعه‌ای از نت‌ها گفته می‌شود که با الگویی خاص کنار هم چیده می شوند. با تمرین آن‌ها می‌توانید حالت های متنوعی را نیز سریعتر از آن چه تصور می‌کنید را با ویولن اجرا کنید. گام نوازی بهترین راهی است که به شما کمک می‌کند تا در زمان بسیار کوتاه به فواصل و مناطق جغرافیایی دسته ویولن مسلط شوید.

آهنگ‌ها و ملودی‌ها را به خوبی یاد بگیرید

درست همچون هر ساز دیگری، یک فرد مبتدی بهتر است که به جای نواختن ساز از روز‌های ابتدایی بر یادگیری خوانش نت ها و ملودی تمرکز داشته باشد. این کار باعث می‌شود که درک هنرجو از نت و ریتم بیشتر شود، یعنی همان چیز‌هایی که بعد‌ها برای نواختن ویولن به آن احتیاج دارد.

سخن پایانی

وب سایت مستر ویولنیست با بهره‌گیری از متد مدارس موسیقی کشور انگلستان یا همان abrsm توانسته در برگزاری دوره‌های آموزشی ساده و در عین حال باکیفیت به هنرجویان کمک کند تا به هدف خود یعنی نوازندگی دست یابند.

مستر ویولنیست با در نظر گرفتن یک دوره آموزشی رایگان به هنرجویان کمک می‌کندتا بر صفر تا صد آموزش ویولن در سطح مقدماتی مسلط شوند. البته، دوره‌های آموزشی در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته در دسترس شما عزیزان هستند. هنرجویان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط و اوقات بیکاری خود در این دوره ثبت نام کرده و با تمرین و ممارست بیشتر بر تمامی اصول و مبانی ساز ویولن مسلط شوند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

1 دقیقه

سن یادگیری ویولن

1 دقیقه

آموزش نت خوانی ویولن

تمرین کردن ویولن

1 دقیقه

10ترفند طلایی برای تمرین ویولن

ویولن چپ دست ها

1 دقیقه

ویولن برای چپ دست ها

1 دقیقه

گام نوازی

کلیفون

1 دقیقه

کلیفون چیست

جلسه اول آموزش ویولن

چند ثانیه

آموزش ویولن جلسه اول

آموزش ریتم ویولن

1 دقیقه

یادگیری مقدماتی ریتم