بهترین روش آموزش ویولن در دنیا

بهترین روش آموزش ویولن

طرح درس جهانی abrsm یا متدهای تعیین سطح، بهترین روش آموزش ویولن در دنیا است. این متد آموزشی ، روش اختصاصی آموزش ویولن در مدارس موسیقی کشور انگلستان(وابسته به کاخ سلطنتی بریتانیا) است. آزمون های طراحی شده این متد برای تمامی سازهای جهانی در دسترس است. این متدآموزشی جدا از ساز تخصصی، شامل آزمون های سُلفژ، دیکته موسیقی، دشیفراژ و گام نوازی است. در این مقاله قصد داریم تا به سوالات رایج هنرجویان درباره این روش آموزشی بپردازیم.

چه زمانی آموزش ساز ویولن تمام می شود؟

هیچ متر و معیاری برای اعلام زمان اتمام آموزش ویولن وجود ندارد. توانمندی فردی و میزان تمرین هنرجویان متفاوت است. اینجاست که برای پاسخ به این دسته از سوالات، وجود متد تعیین سطح یک امکان طلایی است. با شرکت در این آزمون ها، وضعیت آموزشی هنرجو مشخص می شود.

متد آموزش ویولن چیست؟

هر معلمی برای برگزاری کلاس آموزشی، نیازمند متد تدریس است. روشی که با آن از صفر تا صد هنرجویان برنامه داشته باشد. بسیاری از روش های آموزش ویولن قدیمی و دیربازده هستند. از استفاده و آموزش این متدها در اروپا بیش از 100سال است که میگذرد. خیلی از معلم ها با استفاده از این متدها و یا بر اساس تجربه فردی اقدام به آموزش میکنند.

متدآموزشی abrsm چیست؟

متد تعیین سطح ((Associated board of the royal school of music)) ABRSM یکی از معتبرترین متدهای آموزشی دنیا است. این متدآموزشی دو هدف اصلی را دنبال می کند:

  1. تعیین سطح قطعات آموزشی
  2. قطعات شناخته نشده، جهت نوآوری در رپرتوآر آموزشی

در متدهای آموزشی قدیمی، تمرکز روی یادگیری تکنیک ها و انجام تمرینات تکنیکال بوده است. در متدهای به روز هنرجویان با اجرای قطعات مختلف، تکینک های لازم را آموزش میبینند.

مزیت استفاده از متد abrsm چیست؟

  1. ارائه 8سطح آموزشی موثر
  2. رپرتوآر آموزشی متنوع
  3. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های کشور انگلستان بعد از اتمام سطح هشت
  4. امکان اطلاع هنرجویان از وضعیت خود، در تمامی سطوح به واسطه آزمون های تعیین سطح

نحوه دریافت مدرک بین المللی ساز ویولن چگونه است؟

متاسفانه در کشور ایران به واسطه تحریم ها آزمون ها برگزار نمیشود. کشورهای همسایه مثل ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، میزبان متقاضیان هستند. هر سطح شامل 3فهرست متنوع اجرایی است. هنرجویان به انتخاب خود یکی از قطعات را اجرا میکنند و بعد از قبولی در آزمون سلفژ و تئوری، مدرک خود را دریافت میکنند. شما میتوانید با ورود به وب سیات abrsm تمامی نمونه های شنیداری و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کنید.

کلاس های abrsm در ایران برگزار می شود؟

سالانه ششصد هزار نفر در 97 کشور دنیا امتحانات دوره‌ی ABRSM را می‌گذرانند. این روش در کشور ما بسیار تازه است بنا به دلایلی از جمله تحریم‌ها، فعلا امکان برگزاری مستقیم این امتحانات در کشور وجود ندارد. تمامی دوره های آموزشی حضوری، آنلاین و آفلاین مسترویولنیست مبتنی بر این متد آموزشی تدوین شده است، به نحوی که اگر هنرجویی در این دوره های آموزشی شرکت کرده و  قبول شود، این تضمین را داشته باشد که در امتحان اصلی در یکی از این 97 کشور قبول شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

1 دقیقه

سن یادگیری ویولن

آموزش ویولن برای مبتدیان

1 دقیقه

آموزش ویولن برای مبتدیان

1 دقیقه

آموزش نت خوانی ویولن

تمرین کردن ویولن

1 دقیقه

10ترفند طلایی برای تمرین ویولن

ویولن چپ دست ها

1 دقیقه

ویولن برای چپ دست ها

1 دقیقه

گام نوازی

کلیفون

1 دقیقه

کلیفون چیست

جلسه اول آموزش ویولن

چند ثانیه

آموزش ویولن جلسه اول