بهترین سَبک برای یادگیری ویولن

بهترین سبک آموزش ویولن

یکی از سوالات متداول هنرجویان ساز ویولن، انتخاب بهترین سَبک برای یادگیری ویولن است. ویولن کلاسیک غربی یا ویولن ایرانی، دو گزینه‌ی همیشگی کلاس های ویولن که پیش روی شما است. این مقاله به شما کمک میکند تا آگاهانه برای حضور در کلاس های آموزشی تصمیم بگیرید.

ویولن کوچکترین عضو از خانواده سازهای زهی-آرشه‌ای است و اصالت این ساز متعلق به کشور ایتالیا است. .ویولن بی شک، یکی از موثرترین سازها در اجراهای ارکسترال و همینطور تکنوازی یا سولو است. بسیاری اعتفاد دارند “گاسپارو برتولتی” که یکی از سازندگان معروف کشور ایتالیا است، اولین سازنده ویولن در دنیا بوده است.

برای یادگیری ویولن کدام سبک بهتر است؟ ویولن ایرانی یا ویولن کلاسیک غربی

هنرجویان ویولن، به واسطه‌ی علاقمندی به تصنیف ها و آوازهای موسیقی ایرانی و یا آثار فاخر کلاسیک غربی اقدام به یادگیری ویولن میکندد. رویای اجرای قطعات مورد علاقه‌شان و اجرای آن ها با ساز ویولن بزرگترین هدف بسیاری از هنرجویان ویولن است. علاقمندی به ویولنیست های مشهور و معروف ایرانی و خارجی یکی دیگر از دلایل انتخاب ساز ویولن برای یادگیری است.

با قدرت و قطعیت، آموزش ساز ویولن نیازمند انتخاب هیچ سَبک و یا فُرمی نیست. بهترین شیوه آموزش ساز ویولن، یادگیری اصول و مفاهیم اولیه به شکلی استاندارد است. برای درک بهتر این موضوع ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

 

متاسفانه بسیاری از مدرس های غیرمتخصص و کلاس های آموزشی نامعتبر، برای تبلیغ و جذب مخاطب، هنرجوی ناآگاه ویولن را در مسیر انتخاب قرار میدهند که بی شک این کار به منابع مالی و زمانی شما آسیب میزند.

راه تشخیص مدرس ویولن متخصص چیست؟

یکی از مراحل مهم برای معلم ویولن بودن، جدا از تخصص و مهارت نوازندگی ویولن، دانش پداگوژی و استفاده از بروزترین روش های آموزش ساز ویولن است. متاسفانه بخاطر محدودیت های آموزشی در ایران بسیاری از معلم های ویولن، به صورت تجربی اقدام به آموزش میکندد. حتما قبل از شروع آموزش و ثبت نام در کلاس های حضوری ویولن و یا شرکت در دوره های مجازی آموزش ویولن، از مِتُد تدریس معلم سوال بپرسید. به یاد داشته باشید نام بردن از اسم کتاب به منزله‌ی معرفی متد آموزشی استاندارد نیست.

از معلم ویولن برای اطلاع و اطمینان از روش آموزشی استاندارد بپرسید:

  • متدآموزشی متعلق به چه کشوری است؟
  • ارزش های بنیادین و اهداف متد آموزشی چیست؟
  • نحوه کارکرد و نقشه راه آموزشی چگونه است؟
  • علت انتخاب و گزینش این روش آموزشی از بین دیگر روش های متداول چه بوده است؟

کلام آخر

با استفاده از متدهای آموزشی استاندارد، یادگیری ویولن کار سخت و پیچیده ای نیست. یکی از دلایل سخت شدن و زمانبر بودن فرآیند آموزشی ویولن، استفاده از روش های غیرتخصصی آموزش ویولن و کلاس های آموزشی غیرآکادمیک است. این انتخاب شما است تا برای درمان(یادگیری ساز ویولن) به یک  پزشک متخصص (معلم موسیقی آکادمیک) مراجعه کنید و یا خود را به طب سنتی سپرده و از روش های درمانی غیراستاندارد استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

1 دقیقه

سن یادگیری ویولن

آموزش ویولن برای مبتدیان

1 دقیقه

آموزش ویولن برای مبتدیان

1 دقیقه

آموزش نت خوانی ویولن

تمرین کردن ویولن

1 دقیقه

10ترفند طلایی برای تمرین ویولن

ویولن چپ دست ها

1 دقیقه

ویولن برای چپ دست ها

1 دقیقه

گام نوازی

کلیفون

1 دقیقه

کلیفون چیست

جلسه اول آموزش ویولن

چند ثانیه

آموزش ویولن جلسه اول